آخرین خبرها
خانه / مشارکت / مدیریت مشارکت حل کنندگان در پلت فرم های جمع سپاری

مدیریت مشارکت حل کنندگان در پلت فرم های جمع سپاری

مدیریت

مدیریت مشارکت حل کنندگان در پلت فرم های جمع سپاری

1486472198ثبت نام آزمون دکتری مدیریت فناوری اطلاعات سراسری و دانشگاه آزاد 96 مدیریت مشارکت حل کنندگان در پلت فرم های جمع سپاری

مشارکت حل کنندگان در پلت فرم های جمع سپاری: آزمایش اثر فاکتورهای اعتماد، سود و هزینه
چکیده
سازمان ها به صورت رو به رشدی کارهای خودشان را به کارکنان اختصاصی ناشناس یعنی حل کنندگان جمع سپاری می کنند. مشارکت حل کنندگان در جهت موفقیت فعالیت های جمع سپاری حیاتی است. به هر حال برای ترغیب مشارکت حل کنندگان در فعالیت های جمع سپاری چالش هایی نیز وجود دارد . در این راستا، پژوهش های قبلی اساسا اثرات فاکتورهای مفید بر نیت حل کنندگان برای مشارکت در جمع سپاری را بررسی کرده است. از این رو درکی از فاکتور هزینه که بر رفتار واقعی مشارکت تاثیر می گذارد و مرتبط با مزایا است وجود ندارد. علاوه بر آن، نقش اعتماد نیز به منظور آنالیز در سود- هزینه باقی می ماند که باید بررسی شود. از این رو با انگیزش از تئوری تعاملات اجتماعی و محتوی ادبیات مرتبط با موضوع، مدلی را برای تشریح اثرات فاکتورهای هزینه و سود و همچنین اعتماد بر روی رفتار مشارکتی حل کنندگان در پلت فرم جمع سپاری را ارائه داده ایم. مدل پیشنهادی با استفاده از داده های مروری و داده های به دست آمده از ۱۵۶ حل کننده که مربوط به یک پلت فرم جمع سپاری بزرگ است تست شده است. مطابق فرضیات مطرح شده، پاداش پولی، افزایش مهارت، استقلال در کار ، لذت بردن و اعتماد بر مشارکت حل کنندگان در فعالیت های جمع سپاری اثری مثبت داشته است در حالی که تلاش های شناختی بر مشارکت آنها اثرات منفی داشته است. علاوه بر آن، دریافتیم که پاداش مالی بر اعتماد( اعتماد بر رفتار مشارکت دارای اثر میانی است) دارای اثرات مثبت است در حالی که قدرت دانش بر اعتماد اثرات منفی دارد. مشارکت های نظری و پیامدهای عملی این پژوهش نیز بحث و بررسی شده اند.

جمع سپاری, مشارکت حل کننده, تئوری تبادل اطلاعات, اعتماد، هزینه ها, سود, حل مشکلات به صورت گروهی, تاثیر مشارکت, راه حل, فناوری اطلاعات, مدیریت مشکل, مدیریت اطلاعات

درباره مریم امیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =